De Raad van Toezicht van Friso houdt toezicht op het beleid en de uitvoering daarvan door de organisatie.
De Raad van Toezicht gaat bij haar toezicht uit van de Governancecode Zorg 2022 en de wegwijzer “Goed Toezicht’” van de NVTZ, verwoord in een toezichtvisie.
In de jaarlijkse zelfevaluatie evalueert de Raad van Toezicht haar functioneren aan de hand van deze toezichtvisie. De Raad van Toezicht en de Raad van Bestuur kunnen op basis van deze toezichtvisie samenwerken.
De Raad van Toezicht van Woon- en Zorgcentrum Friso sluit in haar toezicht aan bij de visie en kernwaarden van de organisatie. Woon- en Zorgcentrum Friso heeft de volgende kernwaarden in haar visie op zorg- en dienstverlening centraal gesteld:
1. menselijke hartelijkheid en gastvrijheid voor zowel cliënt als medewerker.
2. kundige hulpverlening die past bij de behoeften van de cliënt.
Kader voor uitvoeren van toezicht
1. De Raad van Toezicht is verantwoordelijk voor het toezicht op het beleid van de Raad van Bestuur en de algemene gang van zaken binnen Woon- en Zorgcentrum Friso. Deze verantwoordelijkheden zijn uitgewerkt in de statuten.
2. De wet- en regelgeving, (governance)codes in de zorg en de eigen statuten, reglementen en protocollen zijn bekend en de Raad van Toezicht handelt daar naar.
Samenstelling:
Dhr. H. Hammink (voorzitter)
Mvr. R. Schlepers (lid)
Mvr. K. Meijerink(lid)
Mvr. S. Profijt (lid)
Dhr. P. Nijenhuis (lid)Dhr. L. Bergkamp (lid)
Mvr. T. Burgers (lid)
Contact: De Raad van Toezicht kunt u bereiken met het e-mailadres:
rvt@zorginalmelo.nl